Veckobrev v.2

Tillbaka efter ett jullov med fortsatt distansundervisning. Det har varit många hastiga beslut under veckan. Trots det hoppas vi fjärrundervisningen går bra. En situation som är ovan för oss alla men som ändå fungerar väldigt bra utifrån den situation vi befinner oss i. Kolla gärna mer era barn hur veckan har varit och hur de upplever att det fungerar.

Att sitta vid iPaden hela dagen är väldigt påfrestande för huvud och ögon. Viktigt att ta tillvara på rasterna och koppla bort från iPaden och kanske gå ut och få lite frisk luft. Kanske en kort promenad under lunchen kan ge hjärnan lite energi att orka hålla fokus resten av dagen? Alla sätt är bra utom de dåliga!

Ämneskollen v.3

Idrott och Hälsa 

7A 

Tisdag: Eleverna kommer kolla på ett filmklipp och svara på frågor om kost och sömn hur det påverkar oss människor.

Onsdag: PowerPass med Jessica och Jesper 08:10. Eleverna kommer fortsätta träna på koreografin de tränade på förra veckan. Fortsätt öva till videon så den kan genomföras utan till nästa idrottslektion i idrottssalen då vi kommer dansa den tillsammans. 

Fredag: Eleverna kommer kolla på ett filmklipp om fysisk hälsa och svara på frågor om varför det är bra och viktigt att röra sig för kroppen.

Terese/7BC: vi har repeterat ord och fraser så här i början av terminen. Sedan har vi läst klart korta texter från boken om Spanien och Chile och även skrivit en kort text själva om ett av länderna. Vi ska nu repetera de viktiga frågeorden för att sedan sätta jobba lite med väderuttryck innan kapitel 3 som heter La casa och handlar om hur man bor med mera.

Musik 

Vi kommer arbeta vidare med musikens påverkan på människan. Ett av de två arbetena ska vara färdiga till nästa lektion. Det ena arbetet är att tillsätta ljud till filmklipp i iMovie och det andra arbetet är en uppgift som heter Musikens påverkan.

Svenska 

Eleverna i 7B och 7C har under den här veckan påbörjat arbetet med journalistiska texter. Under det här arbetsmomentet kommer eleverna att läsa, analysera, diskutera och skriva insändare. Respektive klass är indelade i fyra redaktioner och insändarna kommer att sammanställas i form av en tidning.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *